Moda na okulary przeciwsłoneczne

0
270

Okulary przeciwsłoneczne to ochrona dla oczu, które zapewniają lepsze widzenie, wygodę lub elegancki wygląd. Różnią się one od okularów, które działają tylko dla osób z zaburzeniami widzenia. Okulary przeciwsłoneczne bardziej kojarzą się z modą niż z funkcją.

Przypuszcza się, że idea okularów przeciwsłonecznych zrodziła się z rzymskiego cesarza Nerona, który lubił oglądać walki gladiatorów poprzez szmaragdy i rubiny. Ale nowoczesne okulary nabrały kształtu dopiero w latach czterdziestych ubiegłego wieku, kiedy to filmowe bractwo miało ogromny wpływ na ich popularność. Dziś okulary są dostępne we wszystkich dostrzegalnych kolorach, z setkami obręczy i style ramek i ulepszenia ochronne.

Najpopularniejszym klasycznym stylem okularów przeciwsłonecznych są pilotki. Mają owalne soczewki w kształcie gruszki, które zwężają się w kierunku nosa. Wczesne filmy i gwiazdy obnoszą się pilotkami ze swoim stylem. Ten styl jest nadal w dużej mierze popularny; pomimo wejścia soczewek spolaryzowanych, okularów sportowych, zawijasów i klipsów.

Spolaryzowane okulary przeciwsłoneczne zapewniają ochronę przed poważnymi słonecznymi odblaskami przed wodą i śniegiem, plażami i drogami. Wykorzystują technologię polaryzacji światła opanowaną przez Edwina H. Landa w 1936 roku. Ludzie, którzy chcą odrzucić swoje okulary na coś modniejszego, nie rezygnując z jakości wizualnej decydują się na normatywne okulary przeciwsłoneczne. Sportowcy noszą inny rodzaj spolaryzowanych okularów przeciwsłonecznych, które są odbijane na zewnątrz, oraz odbijają światło w różnych kolorach.

Niezależnie od tego, jaki rodzaj okularów można nosić, można zmienić w coś radykalnie innego, mocując parę klipsów. Okulary przeciwsłoneczne z klipsem to para soczewek dostępnych w szerokiej gamie kolorów i funkcji, które można przymocować do istniejącej pary okularów, a nawet kapelusza. Okulary są kojarzone z modą w wielkim stylu i ludzie tacy jak Britney Spears,

Ivana Trump, Sophia Loren i Linda Evans mają własne okulary przeciwsłoneczne. Można powiedzieć, że okulary przeciwsłoneczne są tak samo częścią wybiegu, jak z ulicy.

Oakley była pierwszą marką, która rozpoznała potencjał okularów przeciwsłonecznych jako akcesoriów mody. Ich okulary przeciwsłoneczne są nadal bardzo drogie i ekskluzywne. Istnieją jednak niezliczone inne marki, w tym Ray-Bans, Serengetis, Christian Diors, Chanels, Donna Karans, Dolce & Gabbanas i Louis Vuittons. tłok na rynku okularów przeciwsłonecznych dla projektantów. Te popularne marki stworzyły kolejny niekończący się rynek replik okularów przeciwsłonecznych, których produkty są dostępne w ułamkach kosztów oryginałów.

Okulary przeciwsłoneczne to obowiązkowy element na plażach, piknikach lub podczas spaceru ulicą w słoneczny dzień. Stały się równie ważne jak każda inna część garderoby.

Okulary przeciwsłoneczne to nie tylko pomoc wizualna; są również ważną częścią odzieży. Wpływają na ogólny wygląd osoby. Nic dziwnego, że kupienie okularów przeciwsłonecznych jest tak samo procesem decyzyjnym, jak kupowanie innych modnych dodatków.

Calvin Klein, Gucci, Nike, Adidas, Donna Karan, Marco Ricci, Dolce & Gabbana, Serengeti, Christian Dior i Chanel to tylko niektóre z setek nazwisk zajmujących się produkcją modnych okularów przeciwsłonecznych. Sprzedają swoje designerskie okulary w ekskluzywnych punktach sprzedaży, centrach handlowych i multipleksach przy minimalnie wyższych kosztach niż zwykłe okulary przeciwsłoneczne. Istnieje wiele reklam i marketingu takich okularów przeciwsłonecznych, wykorzystujących wszystkie formy mediów i ambasadorów marki celebrytów