Owsianka granola czy musli? Co wybrać na zdrowe śniadanie?

0
38

Osoby planujące zdrową dietę często szczególnie zastanawiają się nad doborem składników na śniadanie. Nie ma się czemu dziwić, w końcu jak powszechnie wiadomo to właśnie śniadanie uchodzi za najważniejszy posiłek dnia. W związku z czym w niniejszym artykule zastanowimy się na co najlepiej postawić – na owsiankę, granolę czy musli?

Płatki owsiane

Płatki owsiane są produkowane z owsa zwyczajnego. Na rynku wyróżniamy 3 główne typy płatków. Po pierwsze warto wiedzieć, że zwykłe płatki są poddane najmniejszej obróbce hydrotermicznej w związku z czym przed ich spożyciem zaleca się uprzednie ugotowanie. Drugim typem są bardzo popularne płatki górskie, które są nieco bardziej przetworzone. W efekcie przed spożyciem wystarczy je zagotować (np. razem z mlekiem). Kolejny typ płatków to tak zwane płatki błyskawiczne, które można spożywać „na sucho” lub po zalaniu ciepłą wodą lub mlekiem.

Płatki owsiane wykorzystuje się do sporządzenia owsianki oraz jako składnik musli lub granoli. Poza tym, popularne są rozmaite batoniki oraz ciasteczka produkowane na bazie płatków owsianych. Ponadto, są wykorzystywane jako dodatek do przeróżnych potraw wegetariańskich oraz jako dodatek do pieczywa i ciasta.

Musli

Musli to mieszanka między innymi owsa, pszenicy, płatków kukurydzianych, orzechów, nasion, suszonych owoców oraz innych dodatków. Taki zdrowy i energetyczny mix jest podawany z mlekiem, jogurtem lub wodą. Z reguły musli jest podawane na ciepło, chociaż niektórzy lubią również wersje na zimno.

Granola

Granola powstaje przez zmieszanie owsa, płatków pszennych, mąki ryżowej, daktyli, migdałów orzechów, suszonych owoców oraz innych dodatków z substancjami słodzącymi (np. miodem lub syropem klonowym). Takowa mieszanka jest pieczona dzięki czemu powstają charakterystyczne grona. Wiele osób jest fanami spożywania granoli właśnie ze względu na charakterystyczne chrupanie podczas rozgryzania. Śmiało można powiedzieć, że granola jest niebanalnym posiłkiem, który dostarcza wiele przyjemności podczas jedzenia. Granola w przeciwieństwie do musli jest w większości przypadków podawana na zimno. Niektórzy lubią ją jeść jako przekąskę „na sucho” bez zalewania. Inni natomiast mieszają granole z wodą, sokiem mlekiem lub jogurtem.

Co wybrać na śniadanie?

Jeśli już wiesz jakie są różnice pomiędzy płatkami owsianymi, musli a granolą to najwyższy czas zastanowić się co wybrać na śniadanie. W kwestiach związanych z wartością odżywczą są to dosyć podobne produkty. Jeśli chcesz odżywiać się zdrowo zwróć uwagę na to, żeby wybrać produkty o niskiej zawartości cukru. Tak naprawdę wszystko zależy od słodzików i dodatków jakie towarzyszą płatkom owsianym, musli lub granoli.

Staraj się nie wybierać jednego produktu spośród tych trzech, gdyż ważne jest zróżnicowanie diety. Śniadanie musi być różnorodne. Jest to istotne zarówno ze względów odżywczych jak i z tego faktu, że nasze podniebienie nie lubi ograniczać się do jednego produktu. Dlatego też najlepiej cały czas eksperymentować i różnicować smaki. Jeśli poszukujesz gotowych mieszanek o przeróżnych smakach to warto zajrzeć na https://onedaymore.pl/ , gdzie znajdziesz płatki owsiane, musli i granolę dosłownie w przeróżnych pomysłowych odmianach.

To co bardzo istotne to fakt, że trzy wyżej wymieniane produkty są bardzo energetyczne dzięki czemu pozostawiają uczucie sytości przez długie godziny. Poza tym, produkty tego typu są lekkostrawne i wspierają procesy trawienne, w związku z czym można je spożywać regularnie bez obaw o problemy gastryczne.

Podsumowując, nie warto ograniczać się do jednego produktu, najlepiej różnicować dietę ponieważ płatki owsiane, musli oraz granola to przykłady zdrowych i pożywnych produktów znakomicie pasujących do śniadaniowego menu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here