W okresie świątecznym, noworocznym oraz karnawałowym. Salony piękności przeżywają prawdziwe oblężenie, nie tylko ze strony pań, ale także i panów. Każdy bowiem pragnie dobrze wyglądać, czy to podczas wigilii, czy też sylwestrowej domówki w gronie przyjaciół. To sprawia, że wśród właścicieli salonów kosmetycznych pojawia się zasadne pytanie – jak w sposób efektywny zorganizować sobie harmonogram pracy? Czy warto przejść na kalendarz elektroniczny?
Kalendarz elektroniczny jako sposób na efektywniejsze zarządzanie czasem pracy
Nadchodzące miesiące z pewnością okażą się intensywne, jeśli chodzi o zamawianie wizyt w salonach fryzjerskich. Co za tym idzie przedsiębiorstwa beauty powinny dobrze zaplanować sobie to jak będą zarządzać harmonogramem pracy. W związku z czym wiele salonów zastanawia się nad przejściem na kalendarz elektroniczny, który jest zamiennikiem papierowych kartek (które nota bene wciąż są bardzo popularne w wielu salonach fryzjerskich). Rynek oferuje kilka patentów na zaplanowanie sobie czasu pracy w sposób nieco bardziej odpowiedni dla biznesu prowadzonego w XXI wieku. Naszym zdaniem czas świąteczny to dobry moment na zastanowienie się jak zoptymalizować zarządzanie harmonogramem pracy oraz co można zrobić by zarządzanie kalendarze zostało przeniesione na wyższy poziom. A bez wątpienia wspomniany wyższy poziom wymaga przejścia na aplikację obsługującą kalendarz online.
Wiele salonów korzysta z zalet jakie płyną z przejścia na kalendarz online
Trend jest jednoznaczny – coraz więcej salonów kosmetycznych (a także fryzjerskich) coraz chętniej stawia na przejście na elektroniczne zarządzanie wizytami. Praktyka pokazuje, że takie roziwązanie sprawdza się rzeczywiście pomaga w uniknięciu tak zwanych „okienek”. Jest to szczególnie pomocne wtedy gdy problem wynika z sytuacji w której klient na ostatnią chwilę decyduje się na zmianę terminu.
Kalendarze tego typu mogą być dostępne wyłącznie dla pracownika lub mieć formę rezerwacji online, dzięki czemu klient może dokonać rezerwacji z poziomu komputera lub smartfona.